Těžší pojmy
Tady sou vysvětlivky těžších pojmů ve hře:
Character neboli postava. Jedná se o člena družiny (companion), spojence (ally) nebo nestvůru (minion).
Companions tvoří družinu a jejich počet je omezen na 9 včetně Froda, a to živých i mrtvých dohromady. Pokud jste dosáhli této hranice, nemůžete už žádné další hrát. Proto nemá moc smysl dávat si jich do balíku více. Člení se barevně na tzv. kultury (elf, trpaslík, Gandalf, Gondor, hobiti). Pokud je unikátní (má před jménem tečku) společník zabit, už ho nemůžete v dané hře hrát! To platí i pro spojence níže.
Ally není součástí 9 družiníků a má svůj domov (home) na určítém místě (např. Elrond na místě 3 - Roklinka). Spojenec se vykládá do tzv. support area - to je místo na stole, kde hrajete různé podpůrné karty, které zůstávají ve hře, ale nepatří přímo některému z družiny nebo nestvůr. Každý spojenec má některé zvláštní schopnosti, které můžete používat bez ohledu na to, kde se nachází družina. Krom toho se může zapojit i do boje na místě, kde je doma nebo vlivem jiné karty. Stejně jako členové družiny patří do různých kultur.
Minions tvoří páteř stínové strany balíku - sílu, které se musí družina postavit v boji. Liší se zejména tím, že i unikátní zabité postavy stínů můžete hrát znovu a znovu, ale zase je nemůžete jen tak snadno léčit. Člení se do kultur stínů (skřeti z morie, skřeti saurona, nazgúlové a skřeti + skuruti z Železného pasu) a mají určité domácí místo, od kterého je lze hrát bez postihů.
Possession, Artifact je různá výbava postav (zbraně, zbroje, knihy, zvířata, prsteny), které se hrají buď na konkrétní postavu nebo do zmiňovaného prostoru support. Zbraně obvykle přidávají sílu, vitalitu a nebo jiné bonusy. Ostatní karty mají další zvláštní efekty.
Condition představuje nějakou událost ve Středozemi, která zůstává ve hře, dokud ji něco nezničí. Hraje se buď na postavy nebo opět do support area.
Event je nějaká okamžitá krátkodobá akce, která má efekt na hru, ale karta se ihned vyhazuje na další odložené karty (discard pile). Jedná se o bojové akce, kouzla nebo jiné události, které se hrají v různých fázích tahu.
Poznámka k užitému termínu Unikátnost - pokud je karta unikátní, má před názvem tečku a znamená to, že ji může mít každý hráč jen 1x ve hře. Vyjadřuje to logičnost věci - těžko budete mít ve hře 2 Aragorny nebo 2 palantíry.